Gör om, gör rätt

Gjorde två tunikor i samma modell för ganska längesen. Den röda är av viscosetyg köpt på Furulunds, jag föll pladask när jag såg det. Den andra av ett trikåtyg från Ohlssons (faktiskt ingen stuv den här gången).

Men jag har bara använt dem en gång vardera. Trivs inte alls i modellen. Tycker att den förstorar sådant som inte alls behöver förstoras. (Men jag sitter stadigt.)

(De två nedersta bilderna är skarpa. Ser du dem suddigt? Då har du A: Dåliga glasögon. B: Behov av glasögon. eller C: Druckit för mycket alkohol.)

Så jag tog fram saxen:

Klippte av ordentligt på längden och sydde in dem. Nu ska de nog komma till användning igen.

Valde du alternativ C? Kom inte och gnäll hos mig i morgon när du är bakis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback