Mammas julklapp

Fick bli en väska med uggleapplikation.

Väskan gjorde jag av ett möbeltyg från Ohlssons, ett silvermöbeltyg dessutom. Syns tyvärr inte så bra på bilderna. Den är fodrad med lakansväv och fick i det som alla andra väskor jag gör, en dragkedjsficka. Ugglan är gjord av taft, möbeltyg, lakansväv och andra småbitar jag hade hemma. Jag gjorde applikationen på en bit lakansväv som jag sedan sydde fast på väskan. Med hjälp av vlisofix behövs inga nålar eller annat tjafs, enkelt.

Typisk tantväska tyckte Nicklas. Men ser ni det heter inte tantväska längre, det heter ju shopper och är toktrendigt. Min mamma har använt liknande väskor i massor med år, hon kan hon. Eller är det så att om man envist håller sig till något så blir det förr eller senare trendigt?

Kommentarer
Lisa säger:

asfin=)

2011-12-29 | 22:59:08
Sabina säger:

Super söt!

Hälsa Nicklas att de e inge fel på att va lite praktisk =)

2011-12-30 | 18:20:18
Karin säger:

Hehe, det ska jag göra Sabina. Men han vet inte att jag skvallrat att han tycker det är en tantväska, han läser inte min blogg =)

2011-12-31 | 09:29:50
Bloggadress: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback