Kort men intensiv


Jag har försökt i flera år, verkligen försökt lära mig att dricka vin. Omöjligt. Men nu i sommar har jag lärt mig, nästan. Det började med att min moster bjöd på ett vitt vin från Tyskland. De andra tyckte i och för sig att det smakade juice, kanske därför jag inte ogillade det allt för mycket. När vi sedan kom hem till Therese bjöd hon på rosévin och hör och häpna, det var gott!

Så nu när vi kom hem från bilsemestern tänkte jag köpa mig en låda Stone Valley-vin, det som Therese bjöd på, ta med mig den ut till stugan och njuta av min sista vecka semester. Men vad händer? Jo, när jag ska inhandla min låda så visar det sig att vinet är slut. Och inte bara slut i butiken, utan även hos leverantören. På skärmen står det "Åter i lager 2049". Typiskt. Det tyska vinet är ju inte heller helt lätt att få tag på. Det var i och för sig ett billigt vin, men att ge sig iväg till Tyskland bara för det, där någonstans går gränsen.

Nåväl, jag köpte en flaska rosé, med liknande beskrivning som Stone Valley. Jag ska ge den en chans, funkar det inte så får jag väl ge mig till tåls till 2049. Kanske bäst att gå in på Systemet och be dem reservera en låda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback