Sönderklippt Maiden-t-shirt

Av framstycket blev det ett linne med brottarrygg kantat med kedjor. Sydde fast dem för hand, trots min sy-för-hand-allergi. Kedjor hittar man på Lakkapää, tror de kostar ungefär 25kr/m. Bakstycket gjorde jag av en trikåstuv jag hade hemma.

Se så fin Marie blev i linnet.



Av bakstycket blev det en ärm, som tillsammans med ekologisk bomullstrikå blev en tröja. Jag kantade halsringningen med nitar.

Den tröjan fick hänga med mig på Allstars i lördags.

Och som av en händelse passade min nysydda kuvertväska alldeles utmärkt till tröjan. Helt otippat.

Kommentarer
Mia säger:

Du får säkert höra det ofta men jag tycker att din blogg är rent av fantastisk. Du har alltid intressanta inlägg och din personlighet är så färgstark. Keep up the good work!

Hoppas du får en trevlig dag<3

xoxo

Mia

2011-11-10 | 02:37:00
Bloggadress: http://everybodylovesmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback