Sorg

Mitt nagellack som jag använt i säkert 10 år ska utgå. Utgå! Det är med darrande läpp jag räknat ut följande:

Jag har målat naglarna ungefär en gång i veckan i 10 år. Det blir 520 gånger. Säg att en burk (heter det nagellacksburk eller nagellacksflaska?) räcker i två månader, då har jag använt 6 burkar om året. Alltså 60 stycken. En burk kostar ungefär 100 kronor. Det är 6000 kronor nagellack. På 10 år. Förstå vad fattig jag hade varit om jag gått på salong istället. Där kostar det ju säkert 500 kronor per gång. Behövs kanske inte göras varje vecka, men om vi tänker oss en gång i månaden. Det blir 6000 kronor om året. Alltså 60000 kronor på 10 år. Jag vill härmed stolt berätta att jag sparat 54000 på att måla naglarna hemma. Men nu är det alltså slut på detta sparande, jag kommer att bli fattig som en kyrkråtta. Såvida jag inte hittar ett annat nagellack förstås..

Ibland ser naglarna ut såhär:



Men allt som oftast bara såhär:


Det slog mig nu, det heter varken burk eller flaska. Det heter ju bara nagellack. Så som mjölk heter mjölk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback