Först blev jag bjuden

På pizza-leka-med-Elias-bastu-fredagsmys i Rutvik. Sedan blev jag objuden. Eller bjuden på egen risk då Elli hade kräkts under natten. Den där familjen gör då verkligen allt för att slippa umgås.

Så jag bjöd in mig på middag hos mamma och pappa istället, tur att de finns.

Egentligen var helgens ursprungsplan en tripp till Kådalis, men det satte snöovädret stopp för. Plan b var lazergame, så gott som klart, tills två personer hoppade av. Plan c, bowling, bättre lycka där? Nehejdu. Både bowlingen i Pontushallen och på Tuna är stängda i väntan på nästa veckas nyöppnande i nya lokaler. I Boden då? Nej, där var det tävlingar...

Så det slutade med plan d på lördagen, middag och fest. Kameran hade jag med mig, men den var skitsur eller något, tittade inte upp ur väskan en endaste gång.

Det positiva med alla planer som gick i stöpet är att jag fick betydligt mer sytt än vad jag planerat.

På fredagskvällen roade jag mig med lite nitterapi:

På ett linne jag sydde av en halvglittrig stuv.

Och så blev det ju de här och den här. Lite fler grejer också, håll ut, ni ska få se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback