Mammakläder

Igår sydde jag ihop en kofta åt mor min. Tyget köpte hon på Furulunds första gången vi var till tygriket. Ett supermysigt ulltyg som var ganska dyrt, men en del tyger går bara inte att låta bli. Kosta vad det kosta vill.

Knapparna är från Ohlssons, jag tyckte nog att det skulle varit en knapp till, men inte mamma. Och det var ju hon som skulle ha den, så jag fick ge mig.

Där jag jobbade tidigare, på Colour Beam Design sydde jag mammakläder mest hela dagarna. Hittade lite gamla bilder från 2002, då jag precis börjat jobba där:

"Det syns ju att tanten har fått hjälp" fick min chef höra när jag fick vara med och bestämma hur kläderna skulle se ut. Där jobbade jag i 6 år, tyvärr drabbade lågkonjunkturen företaget ganska hårt och Eva hade inte råd att ha mig kvar. Men inget ont som inte har något gott med sig, när man syr 40 timmar i veckan är man inte direkt sugen på att sy något till sig själv på fritiden. Dessutom var det ganska ensamt att sitta vid symaskinen, det slutade med att jag pratade med mig själv.

Nu har jag gott om folk att prata med på jobbet, dessutom svämmar jag över av inspiration när jag ser tyger hela dagarna. Så nästan varje ledig stund sitter jag vid symaskinen.

Kommentarer
Kristina säger:

Längtar efter lite kallare väder så jag kan ha den :-)

2012-02-25 | 18:14:53
Karin säger:

Mamma, det ÄR redan kallare väder.

2012-02-26 | 20:18:05
Bloggadress: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback