Badrumsförvaring

Nej jag ska inte förvara badrum, jag ska förvara grejer inne i badrummet. Så det inte blir några missförstånd (igen).


Vi har fått in ett gäng billiga vaxdukar på Ohlssons och jag kände att det var dags att förnya lite i badrummet. Tidigare såg det ut såhär.

Vaxduk har blivit lite av ett tema i badrummet. Gjorde ju även väggförvaring av det.

Vill ni veta hur jag gått till väga när jag sytt påsarna? Klart ni vill.

  1. Hitta något runt att rita av, till exempel pepparkaksburken på sybordet där ni förvarar saxar och dylikt.
  2. Räkna ut omkretsen, 3,14 x diametern ni vet. Det blir vidden, bestäm sedan höjden på påsen. Om ni nu använde pepparkaksburken på sybordet så kan jag avslöja att omkretsen blir 57,5 cm och till den passar en höjd på 53 cm.
  3. Klipp ut två rundlar och en bit 57,5 cm x 53 cm.
  4. Sy ihop sidorna som är 53 cm långa till en cylinder. Men lämna ett hål att vända genom.
  5. Markera mitten på cylindern med nålar.
  6. Markera mitten på rundlarna med nålar.
  7. Nåla ihop.
  8. Sy ihop.
  9. Ser den ut såhär? Bra.
  10. Vänd.
  11. Sy igen vändhålet.
  12. Tryck ner inre botten (den som är intill vändhålet) i yttre botten, vik ner en kant upptill.
  13. Slå i en öljett.
  14. En i varje.
  15. Häng upp.
Skriver man badrum nog många gånger är risken överhängande att det blir bardum tillslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback