Får man ha dödskallar på sig i kyrkan?

Sydde någonting tröjliknande av ett tunt bomullstyg från Ohlssons. Tyckte först inte att det såg mycket ut för världen där det låg på rullen. Tills jag såg att det var dödskallar på. Gjorde "fuskskinns"-ärmar och ficka. Dragkedja på fickan och bak längs ryggen. Kantade halsringningen med töjbart blankt kantband.
 
Dödskallarna i kyrkan då? Ja, bara man inte har upp- och nervända kors, tror jag det ska gå bra. Eller, det gick bra. Även fast jag inte tror. I lördags döptes Emilia, hon fick sig en mössa och ett namnhalsband av gänget:
 
Bilder stulna av Mia

Kommentarer
Betts säger:

Fina mössor du gör!
Var hittar du korsordsbitarna?
Och är de reflexer?
Jag tycker mönsret på dom liknar Bulanmössor.
Men det kan ju va nåt liknande, hittat på själv?

Svar: Tack! Jag gör trycken själv och stryker fast dem på mössorna, det är inte reflex. Mönstret påminner nog lite om bulanmössor, men har även gjort det själv.
Karin Widén

2012-10-10 | 12:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback