Från örngott till klänning

 
Jag fick ett örngott av Lisa. Oj, vad snällt tänker ni ju nu.
 
Ja jo, men hon ville ha tillbaka det igen. I form av ett plagg till Joline.
 
 
Och det är ju såklart ungen ska ha en klänning på sin treårsdag.
 
Det blev en liten utmaning. Då det var så lite tyg gjorde jag en provnederdel till klänningen av ett skräptyg. För att se om min tanke fungerade.
 
 
Och de gjorde den. Jag gjorde egen snedslå att kanta med, är så svårt att få en sådär pass rundskuren kant snygg om man fållar den, så snedslå är att rekommendera. Jag sydde överdelen i ett trikåtyg som jag fyndat i stuvlådan för länge sedan. Den har även blivit del av en tröja tidigare. Ärmslut och halsringnig kantade jag med muddväv.
 
Hur söt blev hon i den då?
 
 
Som socker. Men hon kommer nog vara ännu sötare i den när hon vuxit lite mer.
 
 
Jag tror minsann hon själv tyckte att hon var riktigt stilig i den.
 
 
Hon fick ett hårband till, ett likadant som Emilia fått. Men det ville hon då absolut inte ha på sig.
 
 
Och jag fortsätter märka kläder.

Kommentarer
Susanne Mellberg säger:

Vilken fin klänning. Tyget är designat av Toni Hermansson, en av mina favorittyger. Jag har nyss hittat din blogg. Vilka fina kläder du syr.

Svar: Tack! Jaha se där, jag ska meddela Lisa vem designern är. Vad roligt att du hittat hit, och tack så jättemycket =)
Karin Widén

2013-12-25 | 15:14:31
Bloggadress: http://vintagespyglass.blogspot.se/
Sofia Mattsson säger:

Åh vilka fina kläder du syr!
Hur gör du dina egna märkningar till kläderna? :)

Svar: Tack vad roligt att läsa! Jag skriver ut på t-shirt-tryck-papper och stryker fast på bomullsband =)
Karin Widén

2014-01-12 | 22:16:53
Mari jonson säger:

Vilken jättefin klänning! Jag undrar var mönstret kommer ifrån? Går det att köpa för det var så fin modell

2017-11-11 | 16:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback