Syprojektet XIII

Nu ni, nu har jag sytt ett fodral att förvara nödvändigheterna i när man är på resande fot. I ett av alla fina digitaltryckstyger som finns på Ohlssons.
 
 
 
 
Rättare sagt två fodral. Eller necessärer som det visst också heter.
 
 
Tänkte det skulle passa att förvara läppstift i. Och annat smink också förstås.
 
 
Och till dem som inte har så många läppstift, den lite mindre varianten. 
 
 
Jag tänker mig att den kan vara ganska bra att ha i väskan. För vem vågar stjäla ens väska när det visar sig att man förvarar kroppsdelar i den?
 
 
Insidan har jag fodrat med vindpoplin, så att den ska tåla lite schampospill och sådant där man brukar pyssla med på resor. Flärparna i slutet av dragkedjan som jag gjorde av ripsband satte jag fast med tryckknappar i sidorna. Perfekt om man vill hänga upp necessären.
 
 
Hur många sydde jag egentligen? Ja, när man vänder och vrider på dem så verkar det ju vara en hel hop. Men nej, det är bara två. I det tyget, har även gjort de här i samma modeller.
 
Här är lite bilder på hur det hela gick till:
 
 
Gömde sömmarna inuti snedslå för en snygg insida.
 
Detta inlägg är sponsrat av Ohlssons tyger och är ett samarbete med Tygbloggen.

Kommentarer
makeityourownelin säger:

Grymma!

Svar: Tack!
Karin Widén

2013-10-09 | 13:02:27
Bloggadress: http://makeityourown.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback