Regnjacka

 
Sydde den speciellt till Dublinresan, och det gjorde jag rätt i. För regnade gjorde det.
 
 
Jag har använt High-tech-microtyg från FOV till jackan (kvar från företagstiden). Kapuchong, krage och ärmslut har jag fodrat med en stuvbit jag hittade i mina gömmor, en plastig blank sak med paisleymönster.
 
 
 
 
 
Snurregnjacka.
 
 
 
 
Överdelen är en vanlig jackmodell med isydd ärm och prinsesskärning, nederdelen gjorde jag helt rundskuren, som en snurrkjol.
 
 
   
 
Kapuschongen tog ett tag att få till vecken som jag ville ha dem, men tillslut så. Jag fodrade jackan med mechfoder.
 
   
 
Gjorde så osynliga fickor som möjligt, med tunna klänningsblixtlås bakom passpoaler. Fickbeskrivning här.

Kommentarer
Anonym säger:

Svinsnygg,vill oxå ha, tror jag ska beställa en fast som vanlig jacka:) ❤️/ Lisa

Svar: Tack Lisa! Det får du gärna göra =)
Karin Widén

2014-04-09 | 20:14:05
Mia säger:

Sååå grymt snygg!
Blir sjukt inspirerad!!!
Har både vindpoplin och nåt vaxat regnavstötande tyg liggandes... kanske skulle man utmana sig själv och testa på en jacka :-s

Svar: Åh tack! Det tycker jag absolut att du ska göra =)
Karin Widén

2014-04-09 | 20:36:36
Bloggadress: http://muamaria12.blogspot.se
Pernilla Einarsson säger:

Himla snygga är den (:

Svar: Tack Pernilla!
Karin Widén

2014-04-10 | 05:12:25
Bloggadress: http://pernillaskreativa.blogg.se/
Beatrice säger:

Attans vad snygg! Du är en fena på att få till det. Önskar jag skulle våga ta ut svängarna lite mer. Saknar mitt gamla syrum. Nu måste all sömnad planeras noga. Inte mycket spontansömnad längre...

Svar: Tack! Gör om köket till syrum? ;)
Karin Widén

2014-04-10 | 16:03:05
sara säger:

superfin!

Svar: Tack!
Karin Widén

2014-04-30 | 18:13:44
Bloggadress: http://permanentdesign.se
Lotta säger:

Så jäkla snygg. Hittade precis till din blogg och kommer att dammsuga på idéer! Just denna hade kanske tom min kräsna tonårsdotter kunnat tänka sig att ha som regnjacka! Finns det mönster som man kan utgå ifrån på något sätt? Och kanske ännu viktigare... funkar det att sy med "vanlig" maskin? Tack för inspirationen!

Svar: Tack Lotta, vad roligt att läsa! Jag har ritat mönstret själv. Men det går att utgå från ett ganska figurnära jackmönster och bara göra nederdelen som en snurrkjol. Och det går absolut att sy med en vanlig symaskin. Lycka till =)
Karin Widén

2014-08-28 | 06:55:53
Bloggadress: http://familjenanjolo.wordpress.com
Anonym säger:

Så otroligt fin! Den kragen/ kapuschongen gick inte av för hackor. Önskar att det hade funnits mönster till den, men du hade gjort den själv fattade jag det som?

2016-02-27 | 17:42:22
Anonym säger:

Så otroligt fin! Den kragen/ kapuschongen gick inte av för hackor. Önskar att det hade funnits mönster till den, men du hade gjort den själv fattade jag det som?

Svar: Tack snälla! Jag har faktiskt gjort en beskrivning på kapuschongen här: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/2015/january/syprojekt-xxx-2.html
Karin Widén

2016-02-27 | 17:42:24
Anna säger:

Helt otroligt vad du är duktig på att sy och så mycket snyggt du syr!!
Har just upptäckt hur kul sömnad är men mest sytt i förlåtande jersey hittills... Hoppas på att kunna skapa något i närheten av dina alster någon gång! Sååå snygga jackor (bland annat) vill ju jag också ha liksom :-)
På den här regnjackan, har du sytt i dragkedjan i "prinsess-skärningssömmen"??
Och kapuschongen är ju helt underbar, -måste våga prova snart!

2016-11-09 | 12:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback