Syprojekt XXIX

Den här gången har jag sytt en väska som jag tänker mig kan komma till användning på nyår. Vem vet, jag kanske blir bjuden på bal på slottet...? Av spets ovanpå duchesse fick jag ett väldigt fint tyg, tänk vad mycket roliga effekter man kan göra med spets. Ja, ni som har hängt med ett tag kanske märkt att jag gillar spets och använder det mycket.
 
 
Färgerna är kanske inte riktigt de färger jag brukar välja, men jag tyckte att spetsen var så fin så jag kunde inte låta bli. För att väga upp allt det gulliga satte jag nitar på, då blev väskan genast mer jag. 
 
 
För att få den hårda känslan jag tycker kuvertväskor ska ha pressade jag fast viledona på baksidan av duchessen innan jag sydde ihop den med spetsen.
 
 
Jag gjorde ett band av fuskskinn tvärs över väskan för att den ska vara lättare att bära. Och för att den skulle bli snyggare såklart.
 
 
         
 
Även insidan gjorde jag "gullig", hade ju kunnat slänga dit något tyg med dödskallar men tyckte det blev finare med pastelliga färger.
 
 
Inköpslista:
Såhär gjorde jag:
 
          
 
         
 
         
 
         
 
         
 
         
 
         
 
         
 
         
 
         
 
         
 
         
 
Jag valde att inte skriva någon text till bilderna, för att undvika världsrekord i längsta blogginlägget. Men känns något oklart så går det bra att ställa frågor.
 
Allt material är från Ohlssons Tyger och det här inlägget är ett samarbete med Tygbloggen

Kommentarer
Mia säger:

Supersnygg!
På den näst-sista bilden, där du syr stickningen för att hålla ytter- och fodertyg på plats. Hur gör du vid slutet på blixtlåset? Jag har alltid problem där när jag syr :-s

Svar: Tack MIa! Jag syr aldrig fast dragkedjan hela vägen utan lämnar en bit i slutet, då är det lättare att få stickningen snygg. Även den syr jag inte hela vägen (går ju inte att komma åt). Man kan få sy något stygn för hand på insidan för att snygga till =)
Karin Widén

2014-12-22 | 10:31:00
Bloggadress: http://miamaria12.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback