För jag har tagit studenten!

 
 
Nåja, det börjar ju bli några år sedan nu.. Men jag minns det som igår. Eller inte.
 
Här om dagen var vi och kollade på årets baldeltagare i Stadsparken, det är så roligt att se hur klänningsmodet förändras från år till år. 2014 var visst strasstenarna och chiffongens år. 
 
 
Och 2002 var modet inte så hemskt ändå, jag kan nog fortfarande tycka att min klänning är ganska fin. Hade kanske tyckt annorlunda om jag tagit studenten i början på nittiotalet.
 
 
 
Och se så söta Mia och grabbarna var.
 
 
 
 
Klänningen sydde jag i två lager tyg, överst ett transparent med broderade blommor och under ett beige råsidentyg. Såklart syddes det en slips och väska i samma material.
 
Fast jag är nog inte jättestolt över alla kläder jag sydde på den tiden.. Så härmed varnar jag känsliga läsare för starka bilder.
 

Kommentarer
Emma säger:

Hejsan,

Jag googlade på lite sybloggar för jag tycker det är jättekul med inspiration och se vad andra syr och så hittade jag hit. Tyckte det var roligt att du sa att 2014 var chiffongens och strassstenarnas år, jag sjäv sydde min klänning själv i chiffong och med en massa strassstenar på överdelen! :)

Vad roligt att du bloggar, det är superroligt att läsa!
Kram

Svar: Tack Emma, vad roligt att du blir inspirerad! Bara att köra igång med en egen syblogg =) Kram kram
Karin Widén

2014-06-23 | 19:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback