Hallmöbel

 
 
Nu har vår pall i hallen fått en lite makeover.
 
 
Såhär såg den ut före, jag och pappa snickrade ihop den av limträskivor för några år sedan, som jag sedan betsade. Såhär såg den ut tillsammans med den andra hallmöbeln vi gjorde.
 
 
Nu tyckte jag den hade blivit lite risig, och av Doris min att dömma så höll hon med.
 
      
 
Så jag spacklade, slipade, grundmålade och målade till sist två lager med blank lackfärg.
 
 
Beställde en mdf-skiva av Janne, med samma mått som överdelen på pallen. Som jag sedan klädde med skummgummi och tyg, men glömde fota under processen.
 
 
Den skruvade jag sedan fast på pallen.
 
 
 
 Så nu sitter vi väldigt skönt på pallen som passar bättre ihop med den blanka byrån som jag piffade till såhär.

Kommentarer
Hockeysmurf - Ja, det ÄR jag! säger:

Åh! Supersnygg och praktisk ju! :)

Tänkte fråga dig som vet, om jag ska sy en klänning i duchesse, måste jag fodra den då? Och med vad i så fall?

Hoppas du får en superbra helg!

Svar: Tack! Ja den är riktigt bra, förvaring och pall i ett =)
Ja jag tycker du ska fodra den, med ett vanligt taftfoder. Gärna viscose, det är väldigt behagligt mot kroppen men lite dyrare. Ett billigare alternativ är acetatfoder.

Lycka till, och tack detsamma (fast vecka nu då ;))
Karin Widén

2014-11-21 | 07:42:46
Bloggadress: http://fibrotankar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback