Kohud

 
 
Ni som hänger med mig på instagram @jagsyrminaegnaklader har ju redan sett min komatta, men inte hur jag gjorde den. Och jag förstår ju att ni legat sömnlösa för att ni undrat hur det gick till. Så varsågod:
 
      
 
Jag lade ut velbouren på golvet, skissade på hur jag ville att den skulle vara formad. Googlade efter bilder på kohudar för att få inspiration. Klippte ut ena sidan, vek dubbel och klippte ut resten.
 
      
 
Sydde ihop halkskydd på metervara med hjälp av ett bomullsband (omöjligt att sy utan något mellan pressarfot och tyg). Nålade fast kossan, klippte runt och sicksackade ihop. 
 
 
Klart!
 
 
Och vargen är som vanligt tacksam för allt nytt som läggs på golvet och tar genast plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback