Syprojekt XXV

 
Den här gången har jag sytt en stor bag av gardintyg och fuskskinn. Det är så kul att man kan göra så bra väskor av tyg som egentligen är tänkt till inredning.
 
 
Jag gjorde väskan väldigt rymlig med två utanpåliggade dragkedjsfickor och en innerficka. Den långa axelremmen har jag fäst med snäppspännen så den är lätt att ta bort eller reglera längden på.
 
 
 
      
    
 
Jag har använt:
 
 
 
 
Nu tycker ju ni som är praktiskt lagda att det var dumt av mig att sy en så ljus väska. Eller hur mamma? Men eftersom jag gjorde botten av ett hållbart svart fuskskinn så kan man ju faktiskt ställa ifrån sig väskan lite här och där utan att den blir lortig.
 
 
Jag har sytt en likadan väska tidigare, men gjorde då botten av en kraftig vindpoplinstuv. Så den går också alldeles utmärkt att ställa ifrån sig. Och vet ni vad det roliga är? Jag sydde den här väskan långt innan jag började jobba på Ohlssons, innan jag ens började blogga. Och tyget finns fortfarande kvar att köpa i webshoppen, snacka om klassiskt tyg.
 
 
Så nu har jag alltså två... Tror jag löser det problemet med att ge bilväskan till Janne. Han gillar ändå bilar mer än vad jag gör.
  
Jag skulle gärna skriva text till alla bilder, men insåg att då skulle det här inlägget bli flera kilometer långt. Så jag nöjer mig med att publicera bilderna på alla moment i den ordning jag gjorde dem.
 
     
     
     
     
     
     
      
     
      
     
     
      
     
      
     
      
     
      
     
  
 
Mönsterdelarnas mått är:
  • Långsidor 60 x 40 cm (2 st)
  • Kortsidor rundade hörn 40 x 25 cm (2st)
  • Botten 60 x 50 cm
  • Ficka 57 x 27 cm
  • Ficka 35 x 25 cm
  • Innerficka 60 x 40 cm
 
Det här inlägget är ett samarbete med Tygbloggen och allt material kommer från Ohlssons Tyger.

Kommentarer
Weronica säger:

gud vilka fina väskor - du är ju värsta proffset ;)
en fråga. syr du på beställning? jag har en ide om en träningsväska jag skulle vilja ha och undrar om du kan hjälpa mig. maila mig om du skulle vara intresserad så kan vi diskutera vidare.
Ha det gott /W

2015-03-14 | 18:51:02
Weronica säger:

gud vilka fina väskor - du är ju värsta proffset ;)
en fråga. syr du på beställning? jag har en ide om en träningsväska jag skulle vilja ha och undrar om du kan hjälpa mig. maila mig om du skulle vara intresserad så kan vi diskutera vidare.
Ha det gott /W

Svar: Tack! Jag har mailat dig =)
Karin Widén

2015-03-14 | 18:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback