En väska, två väskor, sju eller flera väskor

Jag skulle sy den här:
 
 
Men fick beställning på den här:
 
 
Så jag sydde den här: 
 
Eller alltså, jag sydde ju alla. Uppenbarligen. Den på sista bilden, som jag sydde först, hittade jag färdigutklippt i en låda. Ni kanske minns? Det gjorde ju inte jag, så lite förvånat sydde jag ihop den. 
 
De två översta väskorna är sydda i möbeltyger, den nedersta i en gardinstuv. Detaljer på alla väskor i fuskskinn och foder av lapptäcksstuvar. Alla tyger är från Ohlssons.
 
Och till alla er som letar karbinhakar förgäves: 
 
Jag har slut hakar från slaktade väskor så jag köpte ett trepack (okej, två trepack) på Panduro och krånglade fast dem på D-ringar. Eller jag och jag, har man inga bra tänger får man snällt be om hjälp.
 
Och så ett litet erkännande: Jag gjorde den inte för första, andra, tredje eller fjärde gången. Nej jag gjorde den här väskmodellen för femte, sjätte och sjunde gången.

Kommentarer
Kristina säger:

Vill ha!

Svar: Vilken tur för dig att du både fyller år och julafton snart då!
Karin Widén

2012-10-09 | 10:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback