Syprojekt XIX

Jaha, det blev en till klänning. Tänkte inte riktigt på att det kanske är tråkigt att mina syprojekt inte är så varierande. Fast å andra sidan är ju klänningarna inte speciellt lika varandra. Vi kan väl säga såhär, jag lovar att inte sy en klänning nästa gång.
 
Jag är själv lite förvånad över denna klänningsboomen, jag som i princip aldrig har klänning på mig har inom loppet av en månad sytt tre klänningar. Och efter helgen kommer jag att ha använt två av dem. Kors i taket.
 
 
Klänningen är iallafall en omsydd Metallica-t-shirt. Har gjort fler liknande skapelser tidigare, men aldrig någon med Metallicamotiv. Tänkte att det är dags nu, när vi ska på STHLM Fields på fredag. Lite orättvist mot de andra banden kan man ju tycka, får se om jag syr ihop en Ghost-mössa eller kanske en Danzig-byxa innan vi åker.
 
 
 
Jag har använt mig av svart bomullstrikå till bakstycket och zebratrikå till volang och halterneckband.
 
 
 
  
I min iver att bli färdig blev det inte så mycket fotat under tiden jag sydde. Som vanligt.
 
 
Fick iallafall med hur tur jag hade att framstycket på t-shirten räckte precis. Och hur jag overlockade ihop zebran med det svarta trikåtyget. Och hur jag sydde stickningar för att yttertyget ska råda. Och hur jag fållade zebravolangen nertill med tvillningnål.
 
OCH detta inlägget är ett samarbete med Tygbloggen och materialet är från Ohlssons tyger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback