Volangkjol

Är det fest så är det, på lördag blir det kjol.

Jag hittade en liknande kjol på Vero Moda i somras men den fanns inte i min storlek och det kändes lite trist att köpa och sy in. Så därför köpte jag material till att göra en egen, på Stoff och Stil. Idag slängde jag ihop den, måste ju ha något att ha på mig på julfesten i helgen.



Testade först att fålla volangerna med rullfåll, det gick sådär. Sedan testade jag att fålla med overlocken, det gick också sådär. Sedan kom jag på att, varför sy när man kan elda. Superenkelt, bara föra tändaren längs kanterna så blir det en fin svedd kant som inte remsas upp. (Ja mamma, jag var försiktig. Det var aldrig risk för lägenhetsbrand.)

Jag rekommenderar att använda en braständare. Testade en vanlig cigarettändare först, det blev lite hett om tummen.

Kommentarer
Mia säger:

Den blev ju tok fin=)

2011-12-08 | 22:27:02
Bloggadress: http://miahh.blogg.se/
Kristina säger:

Ujuj

2011-12-09 | 20:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback