Det är insidan som räknas

Den här jackan påbörjade jag redan i våras, men så kom sommarvärmen och hur kul är det att sy en varm jacka då? Inte alls. Den har snällt fått ligga och vänta på en hylla, tills för några dagar sedan då jag återupptog projektet.

Yttertyget är "syntetull" en blandning av viscose och polyester, riktigt fint. På armbågarna och på kragen har jag sytt fast skinnimitation som förstärkning och dekoration. Fodret är en stuvbit i bomull som jag tyckte var tuff, blev riktigt snyggt att ha i jackan. Knapparna har jag satt fast med dubbla ripsband i olika bredder. Fickorna som göms i sömmarna fram stängs med dragkedjor.

Se så bra den passar ihop med min nya tröja. Fick höra att jag inspirerade när jag hade tröjan på mig idag på jobbet. En kund köpte av tyget och en annan ville köpa mönstret jag använt. Det blev ju däremot lite svårare då jag ritat det själv. Men jag förklarade hur jag hade gjort och gav henne lite tips, så hon fixar det nog ändå.

Kommentarer
Eve säger:

Snygg den blev! Tycker att det förekommer lite smygreklam för Ohlssons på den här bloggen ;)

2011-09-06 | 12:37:16
Karin säger:

Nu förstår jag inte vad du menar ;)

2011-09-09 | 08:23:23
Bloggadress: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback