Och där gick den sista blomman i backen

Nu står den stackars orkidén alldeles naken och eländig i fönstret.

Vad hände? Den som var så fin. Tyckte jag var så duktig och vattnade den varje vecka. Jag gjorde inte som jag annars brukar göra, glömma bort blommorna totalt tills jag ska ut och resa. Då får de vatten innan jag åker och direkt jag kommer hem. Mina resor sträcker sig ofta från fredag till söndag. Samma helg. Och definitivt inte varje helg.

Jag har hört att man ska börja med att skaffa blommor. Klarar man att sköta om dem, då är man mogen att skaffa husdjur. Och klarar man att sköta om det, då är man mogen nog att skaffa barn.

Jag gjorde inte riktigt så, utan jag började men hund (varg) och det tycker jag gått riktigt hyfsat, hon är ju faktiskt 12 år. Sedan har vi tillsammans (ja, inte sjutton har Doris tagit något ansvar för blommorna heller) dödat ett antal blommor. När vi sedan flyttade ihop med Nicklas, trodde jag att det skulle vända då han påstod sig vara bra på det där. Men icke. Gröna fingrar (eller klor) existerar inte i detta hem.

Så då borde det allstå vara 50/50 att jag kan ta hand om en unge.. bäst att vänta lite med det.

Kommentarer
Ida säger:

Haha! Vilken tur att jag inte skicka blommor till din födelsedag då! :)

2012-04-04 | 21:01:17
Bloggadress: http://idanylen.wordpress.com
Karin säger:

Ja det var tur Ida, bättre med godis, det är jag en hejjare på ;)

2012-04-05 | 17:10:24
Bloggadress: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback