Finns inte på världskartan

Inspirerad av Marias väska sydde jag mig en weekend-bag. 
 
Jag har använt gardintyger från Ohlssons, banden och botten är av "Drutten" som vi har i flera färger. Inte det ultimata väsktyget, så jag sydde i en bit kraftig vindpoplin i botten så att den skulle bli stabilare.
 
Det var egentligen i det här gobelängtyget jag tänkte göra den, men ville testa mig fram till en bra storlek först, så det fick bli en provväska av världskartan. Det tyget har jag för övrigt haft liggande ett bra tag och bara väntat på att få bli en väska. Win win, för modellen blev bra.
 
Jag har redan gjort väskan i det "rätta tyget", ni som följer mig på instagram (jagsyrminaegnaklader) har ju sett den. Snart dyker den upp här också, jag lovar. Maria har också gjort sin modell i det tyget, kolla in den här. Ja, vi påverkar varandra på jobbet.
 
Man kan bära väskan i handtagen.
 
Eller i axelremmen fastspänd i handtagsringarna.
 
Eller om man ska ha riktigt mycket med sig så knäpper man upp sidorna på väskan och spänner fast axelbandet där.
 
Låt oss titta på Diana när hon demonstrerar hur man gör:
 
 
Canada och USA fick inte plats utanpå väskan, så de fick bli en innerficka.
 
Vad jag använde för mönster? Ja, det här:
 
Det till vänster, det högra är den här. Men det finns att köpa liknande mönster, den väskan Maria har sytt har hon gjort efter ett mönster från Stoff och Stil.
 
Tidigare har jag även sytt en gardin till Nicklas av världen.

Kommentarer
Maria säger:

Ja vart ska vi nu resa med våra väskor

Svar: Ja, säg det. Men vi lär ju inte resa vilse i alla fall, jag har ju kartan med ;)
Karin Widén

2012-12-02 | 21:21:31
Boel säger:

Åh, jag snor måtten! Får jag det?

Svar: Såklart Boel!
Karin Widén

2012-12-02 | 21:32:48
Bloggadress: http://boellas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback