Har du inget namn?

Fick jag höra när jag berättade för mina klasskamrater att jag inte är döpt.

Så roligt kommer inte Joline ha det, för igår döptes hon och jag gav henne givetvis ett mjukt paket.


Joline önskade sig en klänning, som hon när hon blir äldre kan använda som linne, så jag gjorde ett försök. Till det en vändbar solhatt och en napphållare. Allt tyg är stuvfynd, från Ohlssons.

Så testade jag även en av schablonerna jag köpte på Panduro förra veckan. Blev inte så jättelyckat, färgen blev inte den röda som visades på proverna i butiken och den rann in under schablonen.. Nåja, blev ju rätt tufft ändå. Jag hade tänkt sy röda muddar i hals och ärmslut, men då färgen blev fel fick det bli svart istället.

Färgen på byxorna stämde ju inte så bra till trycket heller. Men det fungerar ändå.

Byxorna har jag sytt i ett tunt vävt bomullstyg, 69kr/m på Ohlssons. Det har jag även sytt den här av. Tröjan är i bomullstrikå, även det från Ohlssons.

Och såklart en matchande napphållare.

Jag har fått lite dille på att sy napphållare. Se själva.

Såhär stiliga var Lisa och David.

Var lite nervös innan, kyrkor ger mig the creeps, men det gick riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback