Syprojektet II

Den här gången har jag sytt en tröja i smalrandig trikå och fällt in spets längs ärmarna. Mönstret har jag faktiskt ritat av från en köpt tröja, fram- och bakstycke är likadana, sånär som på halsringningen. I ärmsluten har jag sytt dubbelvikta muddar, hals och nederkant har jag fållat med tvillingnål. Använde samma mönster som till den här, fast gjorde den lite längre.
 
Jag ville inte vara så långrandig den här gången. Så det blev en kort beskrivning av den tvärrandiga tröjan.
 
Men, det var inte allt jag hade att säga om den saken. Då min maskin (min bara några år gamla maskin) är på lagning, eller service eller vad det nu blir (vi håller såklart tummarna för service) så har det inte varit helt enkelt att färdigställa tröjan. Ja, alla sömmar utom hals och nederkant gick ju lysande, de sydde jag med overlocken. Min gamla trotjänare som hängt med i över 15 år. 
 
Men för att kunna fålla fick jag snällt åka ut till stugan och låna min mormors maskin, som är kring 35 år gammal. Maskinen alltså, inte min mormor, hon hade varit över 100 om hon levt idag.
 
Gick ju alla tiders att sy snygga sömmar med den också. Ju äldre desto bättre?
 
Detta inlägg är sponsrat av Ohlssons tyger och allt material har jag fått därifrån.

Kommentarer
Marie säger:

Du är så duktig! Jag är imponerad.

Svar: Tack Marie!
Karin Widén

2013-04-09 | 22:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback