Syprojektet XI

Nu har jag sytt mig en munkjacka av courtellejersey. Perfekt för höstens alla promenader.
 
Är så trött på att ha saker i fickorma fram på magen, speciellt när man har tröjan knuten kring midjan och de fickorna hamnar nere vid benen. Så jag sydde en dragkedjsficka på ärmen. Superpraktiskt till mobilen.
 
Jag sydde fast smala spetsband längs ärmsömmarna, på fickorna och kapuschongen. Använde även samma spets till dragskon i kapuschongen. Den fick komma ut genom öljetter som jag hamrade fast. Längst ner och i ärmslut har jag sytt muddar av något så passande som muddväv.
 
Stängd.
 
Öppen.
 
Och fastknuten.
 
Runt höften.
 
Fiffigt att ha mobilen i höfthöjd när det blir för varmt att ha tröjan på sig, istället för slängandes kring benen.
 
Och att låta sladden till headsetet komma ut genom dragkedjan. Speciellt bra de gångerna jag bara har sällskap av Doris, hon är nämligen inte så pratglad av sig.
 
Jag sicksackade fast spetsen med bred och gles sicksack. Dragkedjsfickan sydde jag nästan som jag beskrivit här, men istället för att göra en lös fickpåse sydde jag fast en bit trikå på ärmens avigsida.
 
Fick förslaget att göra ett öljetthål på insidan av fickan för att kunna dra ut headsetet på insidan av tröjan. Jättebra idé. Men nej, alldeles för krångigt när tröjan används.
 
Detta är ett sponsrat inlägg i samarbete med Tygbloggen, allt material är en gåva från Ohlssons tyger

Kommentarer
Beatrice säger:

Gillarn' ;)

Svar: =)
Karin Widén

2013-08-22 | 22:49:06
Pernilla säger:

Himla snygg är den, och skön ser den ut också :)

Svar: Tack! Den är riktigt skön =)
Karin Widén

2013-08-22 | 23:15:31
Bloggadress: http://pernillaskreativa.blogg.se/
Ciccie säger:

Så snygg! Imponerad av att det inte ser hemmasytt ut för fem öre!

Svar: Tack!
Karin Widén

2013-08-23 | 00:30:28
Camilla säger:

Vad är det för sorts tyg? *nyfiken*

Svar: Det är courtellejersey, med viscose, nylon och elastan i. Ganska tungt, och likadant på bägge sidor. Riktigt skönt material =)
Karin Widén

2013-08-23 | 00:30:49
Bloggadress: http://www.camillaassyverkstad.com
Anna säger:

Skitsnygg, rent ut sagt! :)
Blir riktigt inspirerad. :)

Svar: Tack, vad roligt att läsa!
Karin Widén

2013-09-09 | 07:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback