Syprojekt VII

Den här gången gjorde jag ett enkelt projekt, jag sydde om en bandt-shirt till ett linne. Valet vilket band var ju inte så svårt, för det första är ju Iron Maiden världens bästa band och för det andra så är ju motiven på Eddie hur snygga som helst. Det enda som behövde inhandlas till detta projekt var 0,7m spets. Och ja, bandt-shirten förstås. 
 
Spetsen fick bli rygg och överdel fram.
 
Ja, det är Eddie jag har på armen också. Söt kille det där.
 
 
Såhär gick jag tillväga:
 
Ritade ut formen på t-shirtens framstycke och klippte ut. Klippte ut bakstycket i spets. Klippte ut överdelen till framstycke i spets. Nålade ihop framstycket. Sydde ihop framstycket med en synlig raksöm. Overlockade ihop axlar och sidsömmar. Fållade spetsen med sicksack. Fållade längst ner med tvillingnål. Klippte bort det jag vikt in. Klart!
 
Spetsen har jag fått från Ohlssons tyger och det här inlägget är ett samarbete med Tygbloggen.

Kommentarer
Hanna Styrbjörn säger:

Jag hittade precis din blogg och måste säga att du är så vansinnigt duktig. Du är nog en av dom coolaste människorna jag stött på ;) Själv är jag i experimentstadiet (som min son får stå ut med) jag kanske borde ta klivet och göra kläder till mig också snart. Tack för inspirationen :)

Svar: Tack så mycket, vad roligt att läsa! Bara att sätta igång med kläder till dig själv nu då :)
Karin Widén

2013-06-20 | 23:19:31
Bloggadress: http://www.facebook.com/mumofamonster
Ronja säger:

Helt galet snygg tröja!!! =)

Svar: Tack Ronja!
Karin Widén

2013-07-07 | 19:45:35
Bloggadress: http://mylifemydreamsmyfuture.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback