Think pink

Eller tänk rosa.
 
En vindstuv, en egentligen alldeles för tunn vindstuv, för att det ens ska vara roligt att sy i, har blivit en jacka. Tyget var så tunt att jag var tvungen att förstärka med vlieselineremsor innan jag sydde ihop delarna.
 
Reflexpaspoalerna köpte jag på någon av våra tygresor för inga pengar alls. Dragkedjan är från Ohlssons.
 
Och än en gång, det är insidan som räknas. Fodrat den har jag gjort med shetlandsull, väldens bästa varmfoder. Tunt och smidigt, men ändå varmt. 
 
Många fördelar med rosa jacka. Att kunna se sig själv i isen tillexempel.

Kommentarer
Cecilia säger:

Helt otroligt! Ser verkligen proffsig ut! Kan nästan inte förstå att sytt den, blir nästan lite arg! ;-)

Svar: Haha tack!
Karin Widén

2013-03-19 | 08:51:53
sarah säger:

du jag är 12 år och vill bli som du

Svar: Bara att sätta igång och sy =)
Karin Widén

2013-04-09 | 19:06:13
Eva-Marie säger:

Vilken fin jacka! Har du gjort mönstret själv.? Eller kan du tipsa om var man kan hitta mönster till den!

Svar: Tack! Jo, det har jag gjort själv, så jag kan tyvärr inte tipsa om något mönster. Men Burda brukar ju ha bra mönster, kolla om du hittar något liknade där =)
Karin Widén

2013-06-29 | 22:53:08
Hanna säger:

Sjukt snygg jacka! Blir riktigt sugen på att försöka själv:)

Svar: Tack så mycket, det tycker jag att du ska göra =)
Karin Widén

2013-08-01 | 18:43:21
Bloggadress: http://kopkladeronline.se/klader/kvinna/jackor/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback