Pengar växer visst på träd

Iallafall om jag får bestämma.



Och det får jag ju.

Tyvärr hade jag så bråttom att jag hann göra färdigt trädet och slå in det i cellofan innan jag kom på att jag skulle fotografera. Så går det när allt jag gör helst ska vara färdigt igår.



Hann iallafall fota när jag sprayade grenarna (de var ju tvungna att torka). Där jag stod ute i mörkret och kände mig som en riktig värsting med sprayburken i högsta hugg. 

Jag sprayade alltså två grenar med silverfärg. Stack fast dem i frigolit som jag tryckte ner i en kruka, täckte med aluminiumfolie och hällde på några enkronor. På grenarna fäste jag tjugor vikta till blommor med silvriga gem.

Varför i allsindar har jag då byggt ett pengaträd undrar ni ju nu, ja varför inte? Jag kan då komma på flera olika anledningar.



En av dem är att i helgen har Fredrik och Carola gift sig, och de önskade sig ett bidrag till bröllopsresan istället för presenter. Men hur kul är det att ge ett kuvert med pengar? Mycket roligare att ge bort ett träd. Hur kul det var att få vet jag inte. Men om de placerar det rätt kanske pengarna växer.



Jag sydde mig såklart en klänning också. Eller egentligen två, men nöjde mig med att ha den ena på mig.



Vid nästa fototillfälle hade Janne fått på sig skjorta och kavaj och jag fått av mig sjalen. Ska försöka få bättre bilder på klänningen och lägga upp här sedan.





Brudparet ser ju väldigt glada ut, om det var för vår present eller om det var själva giftemålet vet jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback