Syprojekt XXVIII

 
Den här gången har Oskar fått sig en ny mössa. En mössa sydd i trikå med gitarrer, vilket passar ganska bra då hans far är musiker. Dock trummis, men jag tror det gick hem med gitarrer ändå.
 
 
Oskar blev då väldigt glad över sin nya mössa!
 
 
Mössan är fodrad med fleece och bokstäverna till namnet har jag klippt ur en reflexlaglapp.
 
 
Fast när vi provade den på honom så insåg vi att det skulle behövas en rem under hakan för att öronen skulle bli helt täckta. Iallafall tills han vuxit i den. 
 
 
 Inköpslista:
 
Såhär gjorde jag:
 
      
 
Klippte ut mössan i trikå och i fleece. La mallarna till bokstäverna spegelvänt på baksidan av reflexlaglappen, ritade runt och klippte ut.
 
      
 
La bokstäverna på plats, här gäller det att stava rätt, klistrade fast dem. Overlockade ihop yttertyget till en mössa och fleecen till en mössa.
 
      
 
Men lämnade insnittet i fodret, för att kunna vända mössan. Nålade ihop mössorna räta mot räta. Overlockade runt. Vände genom fodret.
 
  
 
Sydde ihop mössorna upptill en liten bit i sömsmånerna, sedan sydde jag igen hålet i fodret.
 
Klart!
 
 
 
Ja förutom snodden då, den sydde jag fast för hand. Hade jag kommit på att den behövdes innan mössan var färdig hade jag vändsytt in den i sömmen.
 
Allt material (utom ungen) är från Ohlssons Tyger och det här inlägget är ett samarbete med Tygbloggen.

Kommentarer
Oslofru säger:

Vad fint att skriva namnet så med reflex :D

Svar: Tack!
Karin Widén

2014-12-03 | 20:37:50
Bloggadress: http://www.oslofru.com
Anonym säger:

ÅÅh vilken fin mössa, så bra med reflexnamn! Tar du emot en beställning på en sån mössa?

Svar: Absolut det gör jag! Maila mig på [email protected] =)
Karin Widén

2015-01-19 | 17:59:25
Anonym säger:

Hej vore jätte snällt om du kan maila mönstret på mössa så man får en mall att gå efter 🙂 tack på förhand

2021-05-14 | 08:16:32
Anonym säger:

Hej vore snällt om du kan skicka mönstret på Oscar mössan så man får en mall att gå efter tack på förhand 🙂

2021-05-14 | 08:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback