15 minuter i rampljuset

Kommer ni ihåg den här jackan? Nej, jag tänkte väl det. Därför ska ni få titta på den igen. Jag får nämligen nästan alltid beröm när jag har den på mig, varm och mysig är det också. Så jag tänkte att den var värd 15 minuter till i rampljuset. Sydde den för flera år sedan, av ett tyg för 19 kr/m som jag fyndade på Ohlssons. Ingen som känner igen tyget? Kan vara för att jag använde avigsidan ut. Här fick jackan vara med litegrann tidigare.
 
 
Fast det var inte så lätt att få en blid där både jag och Doris är fina. Doris verkar ha missuppfattat det hela och fokuserar på marken istället för fotografen.
 
 
Och när hon väl fattat grejen, då har jag hunnit...somna? 
 
 
Sätter handen i fickan, och vargen fokuserar på den istället.
 
 
Handen fortfarande i fickan när vargen kommer på att det är ögonkontakt jag vill ha för att man ska få beröm. "Men titta på mig någon gång då matte!"
 
 
Dåligt med godis i den där fickan, vi busberömmer lite istället.

Kommentarer
Pernilla säger:

Verkligen jättesnygg jacka (:

Svar: Tack Pernilla!
Karin Widén

2014-01-20 | 10:54:51
Bloggadress: http://pernillaskreativa.blogg.se/
Mattias säger:

Hej!

Googlade på "Sy egen jacka" då jag hittade en jag verkligen fastnade för men var lite för dyr för min nuvarande studentlivsstil. Jag hamnade hur som helst här och min fråga är om du syr kläder åt andra? Jag bor själv i Luleå så mått och sådant går ju att lösa!

Skriv här i kommentaren så kan jag lämna mail om det finns öjlighet till det.

Svar: Hej!
Det händer att jag syr till andra, men en jacka är ju ett ganska stort projekt så det kan bli ganska dyrt. Om du säger vad du tänkt dig kan jag sätta ett ungefärligt pris.
Karin Widén

2014-01-22 | 18:03:36
Layla säger:

Jag undrar detsamma, dvs om du syr åt andra. Eller har tips på andra som gör det?
Tack på förhand.

Svar: Ja vissa grejer syr jag absolut, vad hade du tänkt dig? =)
Karin Widén

2014-09-28 | 21:11:06
Layla säger:

En vinterkappa om du kan göra sådant? Varm och fin. Jag bor dock i Stockholm om det är ett problem?

2014-09-30 | 16:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback