Från säng till soffa

 
Efter.
 
 
Före.
 
Okej, det här är egentligen bara kuddarna som blev över när jag bytte ut soffkuddarna i vardagsrummet. Som istället för i förrådet fick hamna på sängen i syrummet där de faktiskt visade sig passa bra. Där har de alltså stått i väntan på det perfekta tyget, sedan jag fixade i ordning den här
 
 
Jag sydde de nya fodralen lite mindre, för att få en längre och knubbigare kudde. Tyckte att det passade bättre.
 
   
 
Och såhär gjorde jag när jag trädde på de nya fodralen, mycket enklare med halkig plast runt. Och inte alls speciellt krångligt att ta bort när väl kudden är i fordralet.
 
 
Jag sydde en sängkappa som jag trädde över sängen, så att tygförvaringen under sängen inte syns. Ovanpå det lade jag bara en lös tygbit runt bäddmadrassen, så att det inte ska vara så besvärligt att bädda.
 
 
Det perfekta tyget då? Ja, det är ett möbelparti vi har på Ohlssons nu, för 49:-/m. Som hittat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback