Och en till

 
 
 
Av likadant tyg som den här och samma modell som den här.

Kommentarer
Daniela säger:

Hejsan, måste bara säga att jag gillar din blogg väldigt mycket, blir jämt lika inspirerad att sy efter att ha kikat in här!

En fråga: hur syr du halringningen på dina tröjor? Håller själv på med en raglantröja, men halsringningen är väldigt lös och sticker upp vid axlarna. Tänkte att man kan nog säkert fixa det med någon form av halsringning.. Vilket sätt tycker du är bäst? :)

Svar: Hej Daniela, vad roligt att läsa!
Det blir lätt så med raglanärmar, testa ändra vinkeln på ärmsömmarna lite närmast halsen och "sy in dom lite" om du fattar hur jag menar? Sedan tycker jag att man får snyggast halsringning som jag gjort här med en ordentligt mycket mindre mudd i halsen (en remsa av samma tyg) mellan 5 och 10 cm kortare än halsringningen beroende på hur töjbart tyget är. Lycka till!
Karin Widén

2014-03-20 | 16:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback