Nellys nya kläder

 
Sydde en dress till Nelly som är fyra veckor gammal, jag gjorde den i storlek 62 och tyckte den såg minimal ut. Tills jag träffade lilla Nelly, då såg dressen helt plötsligt väldigt rymlig ut.
 
 
Byxor och strumpor i ett, hur praktiskt som helst. Kanske ska sy ett par till mig själv också. Går ju åt lite mer tyg till mig, men det behöver inte bli ett problem, tyget kostar nämligen bara 29kr/m. Från Ohlssons såklart.
 
 
Tröjan sydde jag av en trikåstuv som råkade passa väldigt bra i färg, tur man hamstrar.
 
 
Mössan är vändbar, och kanten går att vika upp hur mycket eller lite man vill.
 
      
 
 
Jag gillar halsringningen, är fiffigt att slippa tryckknappar. Hur det funkar på bebisen sen har jag iochförsig ingen aning om.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback