Idag är jag farlig


Det vaxade jeanstyget blev nästan ett vanligt jeanstyg när jag tvättade det. Som jag misstänkte här. Men det gjorde inte så mycket, blev ju en snygg jacka ändå.

Den här gången har jag faktiskt utgått från ett Burdamönster. Det är lite ovanligt, brukar konstruera de flesta mönster själv. Och kanske inte riktigt efter konstens alla regler.. det blir en del fuskande. Men då jag jobbat med att konstruera mönster i flera år har jag hittat lite genvägar. Fast jag kunde ju förstås inte låta mönstret vara precis som det var, ändrade placeringen av dragkedjan lite, tyckte den var för sned.

Och åter igen, insidan som räknas. Ser det bekant ut? Kanske för att jag har samma foder i den här och den här.

Varsågod, det går bra att använda den här bilden för att räkna nitar till söms ikväll. Sov gott.

Kommentarer
Jasmine säger:

Snygg!

Och parkasen du sydde är sjukt snygg med. Hade velat ha en typ exakt likadan. Visade min mamma och hon tyckte med den är snygg :)

2012-03-29 | 23:56:53
Lina J säger:

Det är grymt kul och inspirerande att se allt du syr.. Önskar att jag hade lika mycket inspiration och lust att sy kläder fortfarande..

2012-03-29 | 23:57:23
Eve säger:

Du är så himla duktig! :) Jag har provat massor av liknande jackor i stans butiker men mina armar är för långa för samtliga. Antingen måste jag växa på brädden så att jag får köpa L (som ev har längre ärmar), kapa av armarna eller göra som du; sy en egen! Ska fundera på saken...

2012-03-30 | 08:04:31
Maria säger:

Snyggt!! 43 nitar - jag hann inte somna......... Fler nitar nästa gång! :)

2012-04-02 | 16:10:45
Bloggadress: http://mariaspyssel.blogspot.com/
Cecilia säger:

Vilken grym blogg du kör! Måste vara ett heltidsjobb! Riktigt kul och inspirerande att läsa (även jag mest kör barnboksstilen o kollar på bilderna).

2012-04-09 | 12:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback