Halvdöden

Förra helgen var det halloweenfest och jag var sugen på att vara liemannen, men efter att ha undersökt hur liemannens frisyr ser ut kände jag, att visst ska man ju anstränga sig när man klär ut sig, men raka av mig håret, där går fasiken gränsen. Det fick bli halvdöden.
 
Halvdöd på många sätt.
 
Hälften så lång som heldöden.
 
Och hälften så läskig som heldöden.
 
Men helt klart fränare naglar än heldöden.
 
Och snyggare lie. Ett hemmabygge, eller egentligen en liten lie som vi byggde större med hjälp av golvpapp och sprayfärg. Tror ni någon vågade ta dödens plats?
 
Se här, vilken bra lieförvaring. Festfixarna hade då verkligen tänkt på allt.
 
Men det var inte bara döden och halvdöden som var på festen.
 
Även dödens polare. Dödspolare?
 
Halvleopard, halvgud och halvdöd. Vi var som ett halvt gäng som gick på fest.
 
Thor och döden, Thor blev utmanad i armbrytning, döden spelade schack.
 
Fick inte med alla som var på festen på bild, men några fastnade allt:
 
Jessica
 
Mia 
 
Rödluvan
 
Colin Farrell och Johanna
 
Scarecrow och Poison Ivy
 
Jag hade ju såklart sytt min outfit, men fick inte till en enda bild när huvan var uppfälld eller när capen var av. Hade den här kjolen under och till den ett rött linne med ett svart söndertrasat linne ovanpå. Och ett par strumbyxor där skelettet syntes igenom. Typ. Tur ni har gott om fantasi och med hjälp av min målande beskrivning kan se framför er precis hur det såg ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback