Goda vänner ger man ett handtag

Det börjar dra ihop sig till premiärbastande i Rutvik. Elli och Johans bastubyggande är snart färdigt. Jag frågade Johan när det skulle bli premiär, då svarar han att en första premiär för de som hjälpt till blir nog ganska snart. Okej, jag fattade vinken, jag skulle inte få basta än på ett tag. Men på sätt och vis har jag ju hjälpt till, jag har ju importerat arbetskraft från Gotland. Men nej, det dög visst inte som argument.


Så igår tog vi på oss målarkläderna och åkte ut och hjälpte dem måla relaxrummet vitt. Jag som inte ens gillar att basta.

Men vi fick en riktigt god middag och Doris fick leka med sin bästa vän Maja. Eller vän och vän. Maja är den enda hunden som lyckats charma Doris.

Och det där handtaget då? Det fick de ju faktiskt av mig och Marie när de flyttade in i huset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback