Båten

Ikväll ska tjejerna på färjan.


Vi kanske inte klär oss just såhär som vi gjorde halloween 2008.

Men nästan, i alla fall jag.


Jag har klippt ut blommor från en spetsmetervara (ja, det var lite pilligt) och sytt fast på ett randigt trikåtyg som jag hittade i mina gömmor.


Kom av någon konstig anledning att tänka på våra bov-kläder från halloween när jag sytt färdigt kvällens outfit.


Vi hade sån tur att hitta bov-randiga poloklänningar på Gina Tricot. Ärmar och polo klipptes bort, ärmarna blev benvärmare och polon blev hatt. Kunde inte bli mycket enklare.

Kommentarer
Cecilia säger:

Hej hej, jätte coola kläder du gör. Den här klänningen är jätte fin. Vad är det gör mönster?

Ha det fint.

Kram Cissi

Svar: Hej Cissi, tack! Jag ritar nästan alla mina mönster själv, har utgått från grundmönster en gång i tiden och ändrar oftast de jag har till modellen jag är sugen på. Men ett knep är ju att rita av någon klänning du har hemma som du gillar, eller ett linne som du förlänger. Jag tycker annars att Burda har fina mönster. Lycka till!
Karin Widén

2014-04-04 | 07:16:47
Bloggadress: http://ceciliasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback