Förvandlingen del V

Köket.

Ett någorlunda lätt projekt. I de andra rummen har Nicklas gjort det mesta jobbet med väggarna och jag har målat tak. Men då både väggar och tak skulle målas i köket så fixade jag det själv. Lite sugen var jag allt på att köra en mr Bean. Men det slutade med att jag endast täckte golvet och använde roller.


Bajsbrun vägg, eller som det så snyggt kallas, caffelatte. Synd att de som målade väggen inte hade tid att vänta till färgen torkat innan de hängde upp hyllan. Väldigt synd, för vävtapeten under är skadad.


Efter tre lager vit färg så kändes det som ett helt nytt rum. Tack och lov.




Tavlan är en fototapet som jag hade tänkt limma upp på ramen, ramen skulle alltså vara bakom bilden. Men det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig då tapeten inte verkade tåla tapetklister (?) Så efter ett misslyckat försök som gjorde bilden vågig i kanterna, blev det att tänka om. Ramen målades vit och bilden häftades fast på baksidan istället. Man ser att den inte är helt slät, men jag försöker inbilla mig att det inte gör något. Gardintyget är ännu ett fynd från Tygriket.


Självhäftande plast på kakellisten, från Colorama. Närbild här.


Bord och stolar är arvegods från farmor. Ursprungligen fanns det bara tre stolar så vi har låtit snickra en fjärde. Möblerna har hunnit vara bruna och svarta i min ägo. Tidigare vita. Den fina mattan har mamma vävt. Synd bara att Doris inte har röd och svart päls, för hon verkar gett sig tusan på att håra ner den.


Såhär ser Doris ut när hon hårar ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback