Häng med dom bästa



Efter en liten shoppingrunda tog vi en öl på Roasters, härligt.


När vi sedan kom hem till mig bjöd jag på middag. Då jag inte är helt förtjust i matlagning så hade jag laddat upp med en ordentlig efterrätt, ifall något skulle gå fel. Men jag tror att middagen gick hem. Och efterrätten. Chokladmousse, mörk och vit med bär. Tack Ida för det receptet.


Sen förvandlades mitt sybord till drink- och sminkbord. Vi roade oss med håruppsättningar och fick i oss någon Tequila Rose. Gissa vems glas som är vems.


Marie tyckte att hakbandet till solhatten var i kortaste laget.



Sigge och Doris tyckte att festen vaknade till när vi flyttade oss till vardagsrummet och dukade fram lite snacks.


På Färjan var det lagom mycket folk, det fanns till och med sittplatser och kön gick på ungefär tio minuter. De andra drack massa äckliga shottar, stackare!

På lördagen drog vi iväg till Råneå marknad. Men till min besvikelse så fanns det inga Iron Maiden-t-shirtar. Det enda som inhandlades var godisremmar. Doris fick följa med och hon var väldigt intresserad av renskinnen som såldes där, vet inte om hon trodde det var någon avlägsen släkting. De påminner ju lite om varandra, i alla fall till färgen.


På väg hem åkte vi och fick oss en kopp kaffe hos Macke. Jisses vad Ellet har vuxit, sist jag såg honom vad han bara en liten valp. Han gjorde allt för att charma Doris, men det är inte det lättaste. Hon må vara trevlig mot folk, men inte hundar. Hon tycker nog att det räcker gott och väl med en hund här i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback