Del II av förvandlingen del II

Vardagsrummet.

Såhär såg väggarna ut när jag kom hem från jobbet. Den mörka tapeten är från Rusta. Nicklas och Johan blev alldeles svart om händerna under tapetseringen, men resultatet är vi nöjda med.


Det mesta är från Ikea. Divanen och tavlan är hemmabyggen. Båda med tyger från Ohlssons, så även kuddarna. Gardinerna är ett av fynden vi gjorde i Tygriket i vintras.

Tygtavlan hänger där tillfälligt i väntan på en fototavla på Doris. Den kommer upp så fort jag hittat en passande bild att förstora.


Divanen är ursprungligen en tv-bänk, från Ikea. Men med lite skumplast och möbeltyg blev den en utkiksplats alternativt några sittplatser.


Före och efter.


Konsten på väggen är från ÖoB..! Resten från Ikea.


Symaskinen är arvegods från min kära farmor. Fåtöljerna följde med mamma och pappas hus när dom köpte det 1977. Då var de dovt turkosa men mamma klädde om dem i rött. När jag tog över dem så kläddes de i en ljus Indisk bomull. Jag svor då på att aldrig klä om dem igen, för det var ett j*la pill med handsömnad i massor. Men det måste jag ha glömt bort. För för ungefär ett år sedan så kunde jag inte motstå de fina jacquarderna med medaljonger och franska liljor som kom in i tygbutiken.



Del I av förvandlilngen del II.

Kommentarer
Maria säger:

Va kul, nu kan jag följa dina öden och äventyr.

Vad fint ni har det, nu ser jag ju var allt tyg hamnar.

2011-06-09 | 09:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback