Pimp my ride

Tyvärr får inte Doris plats i bagaget på min nya bil. Eller plats får hon ju, men det är dåligt med utsikt där bak. Så hon får sitta i baksätet. Men leriga tassar och mängder med hår är inte så kul i en pedantskött bil. Så för att fortsätta hålla den fin har jag sytt ett skynke som täcker sätet. Och en filt på det som fästs med kardborre och är lätt att ta loss för tvätt.

Jag kantade skynket med snedslå som jag gjort av samma tyg. Så gjorde jag hål för bältena som stängs med kardborre. Sydde fast spännremmar upptill för att fästa skynket i nackstöden. Både filten och skynket är stuvbitar från Ohlssons.

Doris är sådär nöjd att ha bälte på sig.

Sedan har jag ju glömt visa vilka fina tyger vi fått in på jobbet. Halloween-tyger kallas de visst. Året-runt-tyger om ni frågar mig.


Perfekt till en sådan här:

Rattmuff alltså. Förutom tyget använde jag ett lager vadd, en bit halkskydd (som man vanligtvis har under mattor) och resår.

Kommentarer
Maria säger:

Tuffa tjejer har rattmuff:)

2011-10-21 | 08:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback