Skroten

Fick frågan idag om vi säljer tyget jag gjort min tröja av i butiken. Nej tyvärr sa jag, det har jag köpt på Skroten i Kinna. Kvinnan tittade lite konstigt på mig, men jag tänkte inte mer på det.

Sedan slog det mig, det kanske inte är alla som vet att Skroten är en tygaffär. Det låter ju lite mer som ett bra ställe att köpa begagnade bildelar på.

Jag gjorde en enkel poncholiknande tröja, bara ett tygstycke med hål för huvudet i mitten. Sydde sömmar längs med sidorna för att få till något som liknade ärmar.

Var lite orolig att jag skulle frysa ihjäl i den. Men det gick riktigt bra, vart lite kritiskt på lunchrasten men annars har jag hållit mig varm.

Kommentarer
Eve säger:

Fin! Älskar den där färgen som är varken blå eller grå. :)

2011-10-31 | 21:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback