Halv åtta hos Lisa och David

I onsdags åkte jag hem till Lisa och David och lagade mat. Ja, ni läste rätt. Jag. Lagade. Mat. Men var inte oroliga, det blev bönsoppa, inget mer avancerat än så.

Och gosade lite med Joline, såklart.

Men vad tusan, har hon slitit loss en bit av min tröja, som hon nu försöker äta upp?

Nejdå, det blev en hel del tyg över när jag sydde tröjan. Så det räckte till en snuttefilt. Det kommer även räcka till ett linne. Som alltid är det en stuv jag använt.

Jag kantade halsringningen med en remsa av tyget. Då tyget är supertunt är det svårt att få det snyggt med tvillingnål. Längst ner och i ärmsluten sydde jag däremot med tvillingnål. Inte lika svårt där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback