Tant Varg

Idag fyller vargen 12 år, 12 år.

Då varje år är 7 hundår, förutom deras första som sägs vara 14 är alltså Doris 91 år, jisses! Tänk att jag har haft sådan tur att jag fått 12 år tillsammans med världens bästa varg (och Doris har fått 91 år tillsammans med mig.. stackaren?) Och fler ska det bli!

Såhär firade vi hennes tioårsdag:

Gjorde bakelser av ris, skinka, kokt fisk och keso.

Vi bjöd hem Doris kompisar, Donna, Alma, Tingy, Maja och Sigge. Radade upp dem.

Ställde fram fikat.

Fotograferade.

Fotograferade lite till.

Och sa varsågod:


I fjol var det ungefär samma visa:

Fast lite mer avancerade bakelser. Minns inte riktigt vad det var, bröd, skinka och sallad i alla fall. Det var Nicklas som kockade.

Även denna gång fick de ställa upp på rad.

Innan vi sa, varsågod:


"Era j*la hundnördar". Har vi blivit kallade, ingen aning om varför. Någon?

I år firar vi med frukost på sängen. Hade planer på skidtur och långprommis också. Men jag har åkt på en förkylning, till och med en så kallad "man cold". Så nu ligger vi här, skavfötters i soffan och tittar ut på det fina vädret..

Kommentarer
Johnny Widén säger:

Grattis, Doris!

2012-02-28 | 15:02:49
NinaBF säger:

Sicket fint kalas! O vilka väluppfostrade hundar! Klia lite bakom örat... ;)

2012-02-28 | 16:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback