Tjejen med guldbyxorna

Nåja, allt som glittrar är ju inte guld.

Men jag blev toknöjd med mina glitterbyxor.

Vi fick in det här tyget på stuvavdelningen för några veckor sedan, jag föll pladask och köpte direkt, med planen att göra byxor. Nu har vi även fått in lite roliga vaxade jeanstyger i butiken, kanske blir ett par av det med.



Det blev en väldig skillnad på färgen när jag fotade med och utan blixt. Vet inte riktigt vilken som gör mest rättvisa, då jag tycker de ser olika ut varje gång man tittar på dem. Fickpåsarna gjorde jag av en lapptäcksstuv och så gjorde jag en liten dekoration av fuskskinn med utskurna stjärnor uppe på linningen.

Var lite orolig att jag inte skulle lyckas sy dem med min hushållsmaskin, men det gick över förväntan, var bara när hällorna skulle fast som maskinen protesterade för att det var för kraftigt tyg. Sedan när knapphålet skulle sys, då blev vi lite ovänner, jag och maskinen. Man syr knapphålen "baklänges" med min maskin och då blir närmsta hällan i vägen, surt. Kan ju inte gärna sy den efteråt då jag vill gömma häll-ändarna i linningen.

Jag har ju en industrimaskin att tillgå också, när det ska sys riktigt tjockt. Men den får tyvärr inte plats i syrummet, så den bor kvar hos mor och far. Fast jag skulle ju kunna ställa den i vardagsrummet.. Tror ni Nicklas märker något?

Kommentarer
boella säger:

Jag kan också tänka mig ett par såna jeans... Man missar mycket när man jobbar där jag jobbar.

2012-02-18 | 21:20:59
Bloggadress: http://boellas.blogg.se/
Lisa säger:

Vill oxå ha! =)

2012-02-19 | 00:24:26
Ida säger:

Snygga! Har du fått till grenen nu? :) Industrimaskinen som är så liten och smidig kommer nicklas knappast märka. Bara att kasta upp den på axeln och bära upp den. :)

2012-02-19 | 09:07:09
Bloggadress: http://idanylen.wordpress.com
Karin säger:

Haha ja eller hur Ida, väldigt liten och smidig! Nu har jag fått till dem så att det inte känns som att de ska åka ner hela tiden. Sprättade isär ett par favoritjeans som sitter bra och ritade av. Det konstiga var att jag inte tyckte att det var någon större skillnad mot mönstret jag ritade förut, men ändå blev det här mycket bättre. Skumt.

2012-02-19 | 13:44:13
Bloggadress: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback