Hel och ren igen

Så jag slipper skämmas.

Kommer ni ihåg det här missödet? Nu har jag åtgärdat det. Behövde inte ens sprätta loss dragkedjorna, de gick att riva loss.

I papperskorgen med er, svikare!

Sydde fast de nya dragkedjorna för hand, stack nog nålen i fingrarna lika ofta som genom tyget. Har jag sagt att jag ogillar handsömnad? Men det kändes ändå som det enklaste sättet att lösa detta på. Jag hade fått sprätta upp halva jackan för att komma åt att sy på maskin.

Nu behöver jag bara en röd stor halsduk till jackan. Ska man ge sig på att sticka en? Tveksamt, ska se vad handeln har att erbjuda först. Stickning har aldrig varit min grej, folk tror visst att bara för att man syr så gillar man automatiskt all slags handarbete. Men nej ser ni, det där är en myt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback