Hela

Dagens outfit alltså.

Eller ja, hel och hel. Huvudlös. Men det var bara att välja, hela benen eller huvudet, och med tanke på att det är jeansen jag vill visa så ja, huvudlös.

Jag menar, ni såg ju hur huvudet såg ut i den här tröjan här.

En vanlig femficksbyxa  av en denimstuv från Ohlssons. Bakfickorna dekorerade jag med dragkedjsbitar, som blev över när jag gjorde de här. Nej här slängs inget. Jag har använt samma mönster som till dessa. Men de här blev aningen snävare i benen, antingen körde jag bredare sömsmån eller så är det olika mycket stretch i tygerna. För det kan ju omöjligt vara så att mina ben har blivit bredare. Kan mönster också krympa i pärmen, så som kläder krymper i garderoben?

Och vi är fortfarande ovänner när det kommer till knapphålssömnad, jag och maskinen. Försökte mig på att sy manuellt nu, utan den speciella pressarfoten. Det gick sådär. Jag vet inte alls hur vi ska reda ut våra problem.

Kommentarer
Kristina säger:

2012-06-15 | 08:21:18
Kristina säger:

Kom hem till mamma och sy knapphålen :-)

2012-06-15 | 08:22:24
Karin säger:

Ja, så får det nog bli nästa gång!

2012-06-15 | 23:11:51
Bloggadress: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback