Du är ju som en tant

Sa Nicklas när han kom hem och hittade mig stickandes i soffan.

Ja, ni läste rätt jag stickade. Jag som alltid påstått att det inte är något för mig. Men när vi fick in det här garnet på jobbet blev jag så sugen på att sticka sjalen på bilden. Så jag gjorde ett försök.


Och det gjorde jag rätt i, det blev en riktigt mysig sjal.

Hur sjutton stickade du, så att det svarta nystanet blev en sjal i den här färgen, undrar ni ju nu.

Tyvärr måste jag göra er besvikna, det är inget magiskt med vare sig garnet eller mina fingrar. Det gick bara så fort och enkelt, (efter några svordomar i början) så jag gjorde två. Inte alls omöjligt att det blir fler.

Här hittar ni mönstret på halsduken. Garnet är alltså köpt på Ohlssons, 64kr per nystan, som hittat.

Kommentarer
kristina säger:

Vad var det jag sa?

2012-03-10 | 16:26:26
Sofia säger:

Shit vad bra det blev!! Skit snygg!! (;

2012-03-10 | 21:40:36
Bloggadress: http://sooq.blogg.se/
Eve säger:

Du kommer bli beroende av att sticka nu... det går ju liksom att göra samtidigt som man gör annat å det är inte dumt.

2012-03-13 | 20:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback