Resan bokad!

I mitten på maj sitter jag här igen:

Eller inte exakt här, det här var på Malta. Den här gången drar jag och mamma till Mallorca en vecka.

Där tänkte vi oss sol och bad, och vad behövs då? Jo, en bikini. Så jag sydde mig en:

Av en stuv, såklart. När vi fick in det här på jobbet tyckte jag det var så fint, men blev besviken att det var baddräktslycra. Tills det slog mig, det går ju faktiskt att sy badkläder också.

Jag var inte sådär jättesugen på att fotografera mig själv med den på, så Diana fick ställa upp som modell.

Överdelen går att ha på två olika sätt, som på bilderna ovan. Den fick jag inspiration av Ida till, hon hade köpt sig en i den här modellen i Thailand.

För att få lite inlägg i överdelen köpte jag mig en reabikini på HM och slaktade.

Trosorna fodrade jag med trikåfoder som jag hade hemma. Där hade jag lite otur när jag tänkte, för yttertyget är stretchigt båda vägarna men inte fodret. Dumt. Nåja, det fungerar ändå.

Kommentarer
Ida säger:

Den blev ju jättefin!!

2012-03-13 | 07:34:39
felicia - fotokobran säger:

sv;okej! :)

allt bra med dig? :)



nu är inlägget om hur man kommer med på mest aktiva-listan på blogg.se publicerat! :D

Kika gärna in och lämna en kommentar om du tyckte jag var tydlig eller om jag behöver förtydliga något! :D

http://fotokobran.se/2012/march/hur-man-hamnar-pa-mest-aktiva-listan-pa-blogg.html#comment

2012-03-13 | 09:19:28
Bloggadress: http://fotokobran.se
NiaBF säger:

Hej. Vad syr du med för nål och tråd? Vanlig Gutermann och tvillingnål för jersey? Jag får aldrig sömmarna så jämna och fina och om jag lyckas så går de sönder när jag töjer tyget. Du är en mycket duktig sömmerska! (även om du vet det så kan det aldrig vara fel med beröm ;))

2012-03-13 | 09:59:21
Karin säger:

Tack Nina! Beröm tackar man ju aldrig nej till ;) Jag använder oftast Gutermanns alla tygers tråd och Schmetz tvillingnål för töjbara tyger. Här har jag sytt in resår längs trosans kanter, först sicksackade jag fast resåren med trestegs-sicksack, vek in den och sydde med tvillingnål. På riktigt tunna tyger kan det vara svårt att få tvillingsömmen snygg, då brukar jag köra trestegs-sicksack istället. Blir ju ett annat utseende, men tycker det blir snyggt också. Annars är det enda rådet jag kan ge att öva öva öva =)

2012-03-13 | 18:49:48
Bloggadress: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/
Karin Modig säger:

Kommenterar inte ditt inlägg, det är ju som alltid - inspirerande.Ber att få säga GRATTIS på födelsedagen, istället. K.

2012-03-14 | 10:11:18
Tina säger:

Så himla fint :) ska ner och leta bikinityg direkt nu!

2012-03-14 | 12:44:05
Bloggadress: http://tinatinaa.blogg.se/
Kristina säger:

Snygg! Fnissade lite när jag såg vad det stod på texten nertill på bikinitrosorna. Misstänker att mönsterplaceringen var medveten ;O)

2012-03-15 | 10:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback